KPN: ‘Belangstelling voor glasvezel groot’

tn_dsc06463EIBERGEN – Als je door het centrum rijdt dan kun je er haast niet omheen: het ‘Glasvezel Huis’. Providers doen er alles aan om in de picture te staan. En dat is KPN deze week – met een mobiel informatiepunt – goed gelukt. Honderden mensen kwamen naar het glasvezel infocenter, die tijdelijk geparkeerd staat naast Sport Inn. “We vinden het erg belangrijk om de inwoners goed in te lichten over het nieuwe netwerk. Mensen aankijken dat is de kracht”, geeft Jacob van Ingen aan.

Dick Somsen uit Eibergen staat vrijdagmorgen aandachtig te luisteren naar de uitleg over glasvezel. “Ik ga me zeker aanmelden voor glasvezel. Je moet met de tijd mee. Nu heb ik ook alles via KPN. Overstappen?, geen denken aan! Gewoon één rekening, dat is prettig.” Van Ingen laat weten dat vooral ouderen naar het infopunt komen. “Jongeren zoeken vaak zelf de informatie op via internet en maken snel een keuze.”

De KPN-man maakte tijdens zijn praatje ‘gehakt’ van UPC. “Ze geven aan dat ze ook 98 procent glasvezel kunnen leveren. Maar dat kan helemaal niet. De kabels liggen al dertig tot vijftig jaar in de grond en zijn gewoon van koper. Vaak is het netwerk overbelast en worden kabels aan elkaar geknoopt. Dat komt niet ten goede aan de verbinding.”

UPC wordt volgens KPN nu flink zenuwachtig. ”In veel plaatsen raken ze zestig tot zeventig procent van de klanten kwijt door glasvezel. En dat is een flinke strop voor het bedrijf. Dat gaat nu ook in Eibergen gebeuren!” KPN doet in Neede ook mee als provider tijdens de nieuwe campagne. “Volgende week gaan we een winkel openen in de Oudestraat.”

Foto’s Roy Nijman:
[nggallery id=2308]

Deel dit artikel:

Meer nieuws

Scroll naar boven