Van Wijnen is de ‘beste’ van Nederland

EIBERGEN – In de categorie Bouwbedrijven is Van Wijnen uit Eibergen op 15 november winnaar geworden van de Reputatie Monitor 2012. Voor het vierde opeenvolgende jaar hebben de onderzoekers van USP Marketing Consultancy een stijging gezien in de totaalscore van het bedrijf.

Van Wijnen scoort op vier van de zeven ‘reputatieaanjagers’ het beste: klanten en niet-klanten beoordelen de bedrijfsmatige werkwijze, de servicegerichtheid, de transparantie en de maatschappelijk verantwoorde werkwijze van Van Wijnen als beste in de markt. De hoge score in ‘bedrijfsmatige werkwijze’ toont aan dat Van Wijnen wordt gezien als efficiënt, sterk in procesmanagement, daadkrachtig en kostenbewust.

Wat servicegerichtheid betreft vinden respondenten dat Van Wijnen onder meer een prettige samenwerkingspartner is, kennis van zaken heeft en een goede prijs-kwaliteitverhouding hanteert. De beste score in transparantie wordt verklaard door de goede reputatie die Van Wijnen heeft als open, toegankelijke onderneming die tijdig informatie geeft. Integriteit, betrokkenheid, betrouwbaarheid en ‘afspraak is afspraak’ zijn tot slot de kenmerken die klanten en niet-klanten zeer aan Van Wijnen waarderen als het aankomt op maatschappelijk verantwoord werken.

In de afgelopen vijf jaar stond Van Wijnen steeds in de hoogste regionen van de reputatielijst:  twee keer bezette het bedrijf de tweede plaats (in 2008 en 2011) en drie maal stond Van Wijnen op nummer een (in 2009, 2010 en 2012). De Building Business Reputatie Monitor is een jaarlijks terugkerend onderzoek naar de reputaties van bijna zestig grote bouwbedrijven, ontwikkelaars, adviesbureaus en corporaties

Deel dit artikel:

Meer nieuws

Scroll naar boven