Gezin Dut uit Borculo viert alsnog samen het leven


BORCULO – Het gezin Dut uit Borculo heeft deze maand dankzij de Wensboom van het Streekziekenhuis Koningin Beatrix (SKB) twee bijzondere wensen in vervulling zien gaan. Zowel Jannette Dut als Marks schoonfamilie dienden een wens in om na een intensieve ziekteperiode samen tijd door te brengen. Met een verblijf op Vakantiepark De Twee Bruggen in Winterswijk kwam de hele familie bijeen. Ook werd Marks 65e verjaardag alsnog samen en in huiselijke sfeer gevierd.

Van schrik naar waardevol samenzijn
De aanleiding voor de wensen ligt in een ingrijpende periode. Drie dagen voor zijn pensioen kreeg Mark Dut de diagnose slokdarmkanker. In plaats van een nieuwe levensfase vol plannen en het vieren van zijn 65e verjaardag met kinderen en kleinkinderen in een vakantiehuis, begon  een intensieve tijd met behandelingen en onzekerheid. Jannette diende een wens in om deze mijlpaal alsnog samen met het gezin te vieren. Ook de schoonfamilie van Mark, Cor en Elly van het Kaar, deden een wens. Zij hoopten dat Mark en Jannette samen even weg konden, om tot rust te komen en nieuwe energie op te doen.

Een weekend om nooit te vergeten
Dankzij de betrokkenheid van Vakantiepark De Twee Bruggen konden beide wensen worden vervuld. Eigenaar Hendrik-Jan Mensink stelde een comfortabele bungalow beschikbaar waar het gezin een weekend lang kon doorbrengen. In het weekend van 10 april kwamen zij samen in Winterswijk. Zoon, schoondochter en hun tweejarige zoon uit Borculo én dochter, schoonzoon en hun éénjarige zoon uit Engeland waren erbij. Na alles wat het gezin had meegemaakt, was het bijzonder om weer onbezorgd samen te zijn. Bij aankomst werden zij verrast met een feestelijke taart in de bungalow. Deze werd aangeboden namens het wensencomité van het SKB en mogelijk gemaakt door bakker Ter Weme-Bischoff. Jannette en Mark kijken dankbaar terug: Wat was het een fijne tijd. We hebben genoten in Winterswijk bij De Twee Bruggen. Nogmaals onze dank voor de enorme verrassing voor ons als gezin.”

Positief en vol vertrouwen
De afgelopen perioden stond voor Mark in het teken van een intensief behandeltraject, in meerdere ziekenhuizen in de regio. Voor zijn chemotherapie kwam hij in het SKB. Mark vertelt: “Hoewel je liever niet in het ziekenhuis bent voor chemotherapie, heb ik me hier altijd zeer goed begeleid gevoeld. De medewerkers zijn fantastisch.” Ondanks alles bleef hij positief. Met zijn vrolijke ‘happy socks’ en verzorgde uitstraling ging hij elke behandeling tegemoet. Hij is ervan overtuigd dat goed voor jezelf zorgen helpt om je beter te voelen. Inmiddels heeft Mark zijn operatie succesvol doorstaan. Het weekend in Winterswijk was een waardevol moment na een moeilijke periode en geeft hoop voor de toekomst, waarin hij samen met zijn gezin kan genieten van zijn pensioen.

Over de wensboom van SKB
De Wensboom van het SKB is een blijvend symbool van persoonlijke aandacht en mensgerichte zorg. Patiënten, bezoekers en medewerkers kunnen via de Wensboom een wens indienen voor zichzelf of voor een ander. Een speciaal wensencomité selecteert en vervult de mooiste wensen, waarmee het SKB haar persoonlijke zorg en maatschappelijke betrokkenheid onderstreept. Wensen kunnen worden ingediend via wish3.nl/skb of direct in de Wensboom in het ziekenhuis.

Deel dit artikel:

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Meer nieuws

Scroll naar boven