Banken waarschuwen klant voor fraude

BERKELLAND – Alle banken in Berkelland waarschuwen hun klanten voor fraude via internet en de telefoon. Vanaf maandag komen er veel verontrustende telefoontjes binnen bij de ING en de Rabobank.

Meerdere Berkellanders hebben een nep mail of telefoontje ontvangen van criminelen met de naam van de bovengenoemde banken met het verzoek om de gegevens opnieuw in te vullen of te melden, inclusief pin-of beveiligingscode. De Rabobank heeft haar klanten al eerder benaderd met deze melding. Voor de ING is de mail nieuw.

“Het is een landelijk probleem. Heel belangrijk om te weten is dat wij nooit per mail of de telefoon vragen naar gegevens. Wij verzoeken iedereen die iets heeft ontvangen dit te sturen naar [email protected]. Onze fraudeafdeling gaat dan de zaak onderzoeken. Geef dus nooit uw gegevens af!”, aldus een woordvoerder van de bank.

Toch op de link geklikt of per telefoon iets verteld. Dan moet u met spoed contact opnemen met uw bank. ING: 0900-8650. Rabobank: 0900-0905.

Hier een voorbeeld van de mail:

Beste ING klant,

Onlangs hebben wij vastgesteld dat verschillende computers met veelvoudig mislukte wachtwoordpogingen hebben getracht in te loggen op uw huidige rekening. Als gevold daarvan, is uw rekening beperkt. Wij waarborgen de veiligheid van onze klanten en om die redenen is uw rekening met uiterste zorgvuldigheid uit onze omvangrijke lijst geselecteerd als onderwerp ter herziening.

Om weer gebruik te kunnen maken van uw ING bank rekening, dient u opnieuw in te loggen met uw persoonlijke inloggegevens. Zodra u dit heeft gedaan, zal uw toegang tot uw rekening volledig hersteld worden.

Om uw inloggegevens te herbevestigen dient u op de onderstaande link in te loggen:

Uw toegang tot uw rekening zal volledig hersteld worden binnen 5 minuten.Uitgegeven slechts voor gebruik in NL | ING Bank 2002 / 2010
 
http://ing-access.50webs.com/ing/ Volg het herziening proces.

Deel dit artikel:

2 gedachten over “Banken waarschuwen klant voor fraude”

  1. Ook vandaag vab ABN AMRO email terwijl we geen klant zijn ???

    Gelieve toe te voegen
    aan uw adresboek om ervoor te zorgen levering

    Geachte klant,

    Bij ABN AMRO, willen wij u erop kunnen vertrouwen dat online bankieren bij ons veilig is en veilig. Voor ons betekent dit in dienst van de nieuwste technologie en meerdere lagen van beveiliging om uw persoonlijke informatie te beschermen.

    Onze Technische Dienst is het uitvoeren van een geplande software-upgrade voor de maximale comfort van de gebruikers van online-diensten van de ABN AMRO internet bankieren.

    BELANGRIJK BERICHT – Als u uw kaart niet te verwijderen van uw e.dentifier of klik op een ander cijfer na de finish upgraden en vriendelijk zijn voor de patiënt 10-20 minuten om ons goed authenticeren uw rekening op onze SSL-database.

    Klik op “Inloggen” hieronder in om uw account te openen upgrade zo spoedig mogelijk.

    Klanten service Manager

    ABN AMRO

  2. S.E. de Vries

    Tjonge, wat een belabberde tekst zeg als je die email leest, duidelijk uit een andere taal vertaald of zo. Dan gaat er hopelijk toch wel een lampje branden.

Reacties zijn gesloten.

Meer nieuws

Scroll naar boven