Joke Hennink is beroemd door Mc-frietjes

mc1NEEDE – De 45-jarige Joke Hennink uit Neede is één van de vijf Quality Scouts die afgelopen donderdag met eigen ogen het productieproces van aardappel tot McDonald’s frietje heeft bekeken. Quality Scouts zijn consumenten uit heel Nederland, die een dag op pad gaan om een onafhankelijk oordeel over de keten van McDonald’s te vellen. Op deze manier wil McDonald’s de herkomst van de producten laten zien en zichtbaar maken hoeveel aandacht er wordt besteed aan de kwaliteit van de ingrediënten en de bereiding van de producten.

De Scouts kregen inzicht in de gehele keten van de Franse frietjes. Ze konden kritische vragen stellen aan de aardappeltelers van McDonald’s in Zeeland. Daarnaast ondervonden zij in de fabriek van Lamb Weston hoe de aardappelen worden geschild en gesneden tot frietjes. In de keuken van een McDonald’s restaurant zagen zij hoe de frietjes volgens strenge voorschriften worden bereid. Joke Hennink: ”Ik ben diep onder de indruk en blij verrast dat de controle op het hele proces zo goed is. Verbluffend.”

De Scouts vormen zelf hun oordeel over hoe de selectie van de ingrediënten op kwaliteit en smaak plaatsvindt, en hoe McDonald’s de kwaliteit en de voedselveiligheid waarborgt ‘van het land tot in het restaurant’. Ze leggen hun bevindingen vast in een onafhankelijk verslag, dat binnenkort te lezen en in de vorm van een videoverslag te zien is op www.qualityscouts.nl.

McDonald’s ging op zoek naar Quality Scouts via een oproep in Telegraaf Vrouw en via www.mcdonalds.nl. Jokes optreden als Quality Scout is binnenkort terug te zien in het programma Life 4 You op RTL4 en te lezen in Telegraaf Vrouw. Met het Quality Scouts-programma zet McDonald’s verder in op het bouwen aan de transparantie van het merk.

Eerder bleek uit onderzoek dat er veel onwetendheid over de producten van McDonald’s heerst. Zo weten ruim 8 op de 10 Nederlanders niet dat de Franse Frietjes zijn gesneden uit hele aardappelen.

[nggallery id=2255]

 

Deel dit artikel:

Meer nieuws

Scroll naar boven