Onderzoek: ProWonen scoort weer goed

BORCULO – Woningbouwvereniging ProWonen laat de dienstverlening naar huurders meten en onderzoeken door het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH). Uit het laatste onderzoek blijkt dat huurders de dienstverlening van ProWonen met gemiddeld het cijfer acht waarderen. Hiermee ontvangt ProWonen (opnieuw) het keurmerk KWH- huurlabel tot april 2017.

‘We zijn erg blij met de resultaten en het behalen van het keurmerk. We scoren onder andere goed op huurwoning opzeggen en contact met onze huurders. Maar de resultaten laten ook zien dat het nog beter kan’, aldus Saskia Hakstege teamleider Klant & Contact. ‘Bijvoorbeeld onze terugkoppeling naar huurders die een verzoek indienden duurde te lang. We kunnen huurders sneller informeren over het proces en de procedure, waardoor een huurder weet wanneer er inhoudelijk een antwoord komt. We werken er hard aan.’

KWH staat voor Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector en richt zich op het verbeteren van de kwaliteit van corporaties, vanuit het oogpunt van de huurder gezien. KWH controleert steeds of de kwaliteit van de dienstverlening van ProWonen goed is. Zij sturen vragenlijsten naar huurders om hun mening te vragen. Dit kan gaan over een uitgevoerde reparatie, het betrekken en/of verlaten van de woning of over onze dienstverlening in het algemeen. Ook controleert KWH onze telefonische bereikbaarheid, waarbij wordt gemeten of de telefoon snel genoeg wordt opgenomen en onze klanten correct te woord worden staan. Verder wordt de website bekeken en bekijkt KWH of alle folders op orde zijn. Zo blijft ProWonen alert op het verbeteren van de dienstverlening.
‘Naast het KWH- huurlabel zet ProWonen ook eigen middelen in om de dienstverlening te meten en naar de mening van huurders te vragen’, aldus Hakstege. ‘We versturen ook zelf enquêtes en bellen klanten op. Dat doen we bijvoorbeeld na een nieuwe verhuring of onderhoud. Dit doen we zo veel mogelijk digitaal via de e- mail. Op het klantportaal MijnProWonen kunnen klanten zich inschrijven voor het digitale klantpanel. Een digitaal klantenpanel is een groep mensen aan wie wij maximaal vier keer per jaar een mening vragen over onder andere de woning, woonomgeving en dienstverlening. Dit doen we samen met onze huurdersverenigingen. 100 klanten denken via het panel al met ons mee. Het digitaal klantenpanel is toegankelijk voor alle huurders van ProWonen. Iedereen is welkom!’

‘Steeds meer huurders willen 24 uur per dag, digitaal zaken kunnen doen met ProWonen. Op die maatschappelijke trend spelen we in’, aldus Hakstege. Op het klantportaal MijnProWonen kunnen klanten al contractgegevens inzien, gegevens wijzigen, online betalen of een reparatieverzoek indienen. De komende jaren breiden we onze digitale dienstverlening verder uit. Maar vanzelfsprekend kunnen huurders ook altijd bellen. Willen huurders persoonlijk langskomen op ons kantoor, dan is het handig om vooraf een afspraak te maken. We zijn dan voorbereid en kunnen zorgen dat de juiste medewerker beschikbaar is. Een afspraak kan via MijnProWonen of telefonisch worden gemaakt. En als het nodig is, maken we een afspraak bij mensen thuis.’

Werken met het KWH- huurlabel wil niet meteen zeggen dat alles perfect verloopt. Als huurders ontevreden zijn dan hoort ProWonen het graag, zodat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren. Huurders kunnen mailen naar [email protected] of bellen naar (0545) 28 50 00.

Deel dit artikel:

4 gedachten over “Onderzoek: ProWonen scoort weer goed”

  1. Het is nog steeds van de zotte dat mensen in het zelfde huis, verschillende huren betalen. En dat gaat vaak niet om 10 of 20 euro, maar om meer!!!!!!! . Zou fijn zijn als pro wonen daar ook eens wat aan deed.

  2. Ben benieuwd welke huurders gevraagd zijn want ik ken er genoeg die niet tevreden zijn zal wel weer zo’n onderzoek zijn van de slager keurt zijn eigen vlees

  3. Het is belachelijk, dat het huis van mijn buren goedkoper word, dan wat mijn buren altijd hebben betaald 15 euro verschil!

  4. Beste j en Ruud,
    Jullie stellen vragen over het huurbeleid, dat mede door de overheid wordt bepaald. Per gezin (woning) kan de situatie hierdoor inderdaad anders zijn. We gaan graag op jullie persoonlijke situatie in, zodat we het goed kunnen uitleggen. Stel je vraag via [email protected] of bel ons.

    Beste Trebor,
    KWH is een onafhankelijk onderzoeksinstituut die verschillende zaken onderzoekt. Kijk voor meer informatie op http://www.kwh.nl. Heb je een klacht of een vraag? We horen het graag. Stuur een e- mail naar [email protected]. We nemen daarna snel contact op.

Reacties zijn gesloten.

Meer nieuws

Scroll naar boven