VVD stelt vragen over meldingen vanuit inwoners

BERKELLAND – De VVD Berkelland heeft schriftelijke vragen gesteld omtrent de meldingen die door inwoners gedaan worden bij de gemeente over defecten in de kernen. Denk aan losliggende stoeptegels, kapotte straatverlichting, overhangende takken en dergelijken. Raadslid Kevin Hauser laat weten niet enthousiast te worden van de geluiden uit de samenleving. “Het voelt gek om je druk te maken om alledaagse dingen in tijden van crisis, maar het leven gaat tenslotte door,” zo is te lezen op zijn Facebookpagina. De VVD zegt meerdere geluiden te horen van inwoners die ontevreden zijn met de afhandeling van meldingen die zij via de gemeentesite doen. Volgens de liberalen wordt in veel gevallen ervaren dat er niets met een melding zou worden gedaan. Als dat is vanwege een bepaalde reden, zou een terugkoppeling daarvan aan de melder een boel frustratie schelen, vindt de VVD.

Op hun website schrijft de partij de proef op de som te hebben genomen door meer dan een jaar geleden een melding te doen van defecte straatverlichting. Inmiddels werkt deze verlichting nog steeds niet en heeft Hauser ook nog geen terugkoppeling gehad. “Als wij die geluiden horen en we ervaren het zelf ook, kan dat geen incidentele gebeurtenis zijn,” stelt hij in de formulering van de vragen.

De VVD’er is op concrete antwoorden uit van het college: “hoe gaat u dit oplossen?” wil hij weten. Bang dat hij zich teveel bezighoudt met zogeheten stoeptegelpolitiek is Hauser niet. “Als je veel van die stoeptegel-incidenten opstapelt, is er wat mij betreft sprake van een gemeentelijk probleem.”

Deel dit artikel:

4 gedachten over “VVD stelt vragen over meldingen vanuit inwoners”

  1. Woon sinds een paar jaar in Eibergen, En ik kan niet zeggen dat er op (achterstallig) onderhoud alert wordt gereageerd. Heb helaas (en waaronder een potentieel) gaslek diverse keren moeten bellen.

  2. ze mogen ook wel eens gaan kijken aan de hupselse markeweg daar liggen alle grasbeton blokken ook allemaal los en zijn kapot.

  3. Heb precies tegenovergestelde ervaring, wij mailen naar de gemeente, je krijgt meteen een brief dat het binnen is gekomen.en ze komen het probleem oplossen.

    Dus per mail gaat misschien beter.

Reacties zijn gesloten.

Meer nieuws

Scroll naar boven