Vragenlijst over dienstverlening 717 keer ingevuld

BERKELLAND – De gemeente Berkelland werkt aan een visie op dienstverlening. In september 2023 konden inwoners meedoen aan een onderzoek over de dienstverlening in de gemeente. 717 mensen hebben de vragenlijst compleet ingevuld. De respondenten zijn leden van het inwonerspanel, bezoekers van het gemeentehuis of inwoners die de open link hebben ingevuld.

Contact 
De meeste inwoners hebben contact met de gemeente door het gemeentehuis te bezoeken, te bellen, of digitaal contact te zoeken. Ze beoordelen de dienstverlening van de gemeente met een 6,6. Wat betreft de ervaring met het laatste contact, geeft 79% van de inwoners aan dat ze de gemeente goed konden bereiken, voelt 66% zich prettig geholpen en kreeg 63% snel antwoord op zijn vraag. Verbeterpunten zijn het sneller beantwoorden van vragen en de communicatie hierover. Ook doorverbinden is een aandachtspunt. Inwoners ervaren het als minder positief om opnieuw de aanleiding van het telefonisch contact te moeten vertellen wanneer er doorgeschakeld is. Meer resultaten van het onderzoek vind je op berkellandspreekt.nl.

Uitkomsten
Momenteel wordt met onder andere de uitkomsten van de enquête voor inwoners een visie op dienstverlening geschreven. Daarin wordt bepaald wat belangrijke uitgangspunten zijn en met welke thema’s de gemeente concreet aan de slag gaat voor een nog betere dienstverlening.

Deel dit artikel:

Meer nieuws

Scroll naar boven