Aanhoudingen wegens bankhelpdeskfraude in Berkelland

BERKELLAND – De Borculose wijkagent Martijn Schot bracht onlangs via zijn social media accounts de zogenaamde bankhelpdeskfraude al eens onder de aandacht. “Nog steeds worden er dagelijks mensen slachtoffer van deze oplichtingstrucs. In de meeste gevallen wordt er veel geld buit gemaakt”. Laat hij weten. “Gelukkig zien wij, mede door preventie, dat steeds meer mensen zich bewust zijn dat een bank nooit om een pincode zal vragen en ook geen bankpassen op komt halen”. 

Melding
Afgelopen vrijdag kreeg de politie Berkelland een melding dat iemand was benaderd door zo’n “bankmedewerker”.  “Het klonk allemaal heel vertrouwd en de oplichters hadden hun gesprek goed voorbereid. Echter had het slachtoffer van afgelopen week er een slecht gevoel bij. De vrouw had hier ook al het een en ander hier over gelezen, en vertrouwde het niet. Zij liet haar man 112 bellen!”. Zo zegt de wijkagent. “Er werd snel geschakeld. De mevrouw hield de “bankmedewerker” aan de lijn en maakte op ons verzoek een afspraak om de bankpas op te laten halen. Intussen hadden wij ons gepositioneerd rondom de woning in afwachting van die “behulpzame bankmedewerker”. Niet veel later en keurig op tijd, kwamen daar twee goedlachse en ogenschijnlijk vriendelijke “bankmedewerkers” aan lopen om het bankpasje op te halen. Het goedlachse ging er snel van af toen de heren zagen dat ze in plaats van een bankpas handboeien aangereikt kregen! De heren probeerden zich nog uit de voeten te maken, maar tevergeefs”.

Cel
De twee 19-jarige mannen uit Den Bosch zijn aangehouden en overgebracht naar het cellencomplex in Borne.

 

Deel dit artikel:

2 gedachten over “Aanhoudingen wegens bankhelpdeskfraude in Berkelland”

  1. Mooi resultaat laten we die kl…zakken maar eens goed aanpakken. Hopelijk kunnen we ook de organisatie er achter aan pakkken. En zal de rechter ze ook aan pakken
    Chapeau voor de politie

Reacties zijn gesloten.

Meer nieuws

Scroll naar boven