Wethouder Van Gijssel (CDA) legt functie neer

BERKELLAND – Wethouder Arjen van Gijssel heeft op 10 mei zijn ontslag aangeboden aan de gemeenteraad van Berkelland. De wethouder legt per direct zijn functie neer omdat hij ruimte wil maken voor zichzelf, zijn gezin en anderen om nieuwe stappen te zetten. Daarmee is voor hem het moment aangebroken om terug te treden.

Reactie
Het college betreurt het besluit, maar respecteert het. Burgemeester Joost van Oostrum: Arjen is een betrokken en kundig bestuurder. In Berkelland en de regio gaan we Arjens lobbykracht missen. Ook binnen de P10, het netwerk van tien plattelandsgemeenten, leverde hij een belangrijke bijdrage aan de belangenbehartiging van het platteland, onder meer in Brussel. Bovenal is hij een hartelijk mens en een fijne collega die zich met grote betrokkenheid heeft ingezet voor de ruimtelijke en volkshuisvestelijke opgaven in onze gemeente.”

Vervolg en bestuurlijke continuïteit
De taken van de wethouder worden voorlopig binnen het college herverdeeld, totdat het nieuwe college bekend is. Over de verdere invulling volgt binnenkort nadere informatie via de gemeentelijke website.

Deel dit artikel:

10 gedachten over “Wethouder Van Gijssel (CDA) legt functie neer”

  1. Het werd ook tijd dat deze ”kundige” bestuurder een stap opzij deed na meerdere blunders moet je de ruimte aan anderen geven.

  2. Net kleine kinderen als je niet winnen kunt ga je maar weg
    Te zielig voor worden
    En wij de schade maar weer betalen

  3. Verstandig besluit, heel jammer dat hij dat niet voor de verkiezing genomen heeft dan hadden ze zeker meer zetels gehad. De Beltrumse blunders heeft veel stemmen gekost.

  4. Cor van der laan

    Wat een geweldig besluit om op te stappen.
    Na jaren de narcist te hebben gespeeld en in de voetsporen van Leo Scharenborg te mogen lopen is er gelukkig een eind aan dit hoofdstuk gekomen.
    Nu mag z’n maatje Joost de zelfde route nemen, en de weg vrijmaken voor bestuurders die wel vooruitgang willen ipv alleen aan de handrem trekken en dwangsommen uitdelen.
    We hebben een gemeentebestuur nodig VOOR de bewoners, niet tegen.

    Bouwen, bouwen, bouwen.

    Make Berkelland great again.

Reacties zijn gesloten.

Meer nieuws

Scroll naar boven