BERKELLAND – Vrijwilligers van Humanitas Thuisadministratie ondersteunen mensen die het tijdelijk zelf niet kunnen bij administratie en financiën. Op deze manier worden mensen op weg geholpen om de huishoudelijke administratie zelf weer op orde te krijgen en te houden.
Waar moet u aan denken? Het kan gaan om het op orde brengen van administratie, het maken van een financieel overzicht op basis van inkomsten en uitgaven, het maken van een budgetplan, of het eventueel aanvragen van toeslagen en regelingen. Humanitas Thuisadministratie ondersteunt ook inwoners die achterstanden hebben, en zoekt samen met u naar de mogelijkheden om dit op te lossen.
Hulp nodig bij uw administratie en financiën?
Wanneer u zich aanmeldt voor Humanitas Thuisadministratie, komt de coördinator bij u thuis voor een intakegesprek. Daarin wordt besproken welke ondersteuning u nodig heeft. Vervolgens wordt er naar een passende vrijwilliger gezocht, en kunt u kennismaken met de vrijwilliger. Een goede match is belangrijk. Wanneer beide akkoord zijn, gaat het traject van start. De vaste vrijwilliger komt wekelijks bij u thuis, hierover maakt u zelf afspraken.
De vrijwilligers
De ondersteuning door Humanitas Thuisadministratie is gratis. Bezoeken kunnen overdag, maar ook in de avonduren plaatsvinden. De vrijwilligers zijn geschoold. Ook goed om te weten: alles wat u met de vrijwilliger bespreekt, blijft tussen u en de vrijwilliger.
Contact opnemen
Meer informatie, of een afspraak maken voor een intakegesprek? Neemt u gerust contact op met de coördinator van Humanitas Thuisadministratie via 06-10958899 of [email protected].