
BELTRUM – De Wandel3Daagse in Beltrum gaat deze week niet door. De organisatie heeft besloten het evenement af te gelasten vanwege de voorspelde hoge temperaturen aan het einde van de week. Volgens de organisatie staat de gezondheid en veiligheid van de deelnemers voorop. Onder de verwachte weersomstandigheden vinden de organisatoren het niet verantwoord om de wandelingen door te laten gaan.
Teleurstelling
De beslissing is met teleurstelling genomen. De organisatie had zich verheugd op drie gezellige en sportieve wandelavonden, waarvoor de voorbereidingen al in volle gang waren. Ook veel deelnemers keken uit naar het evenement. In een verklaring laat de organisatie weten het besluit zeer jammer te vinden, maar geen risico te willen nemen met het welzijn van de wandelaars. Daarbij wordt gehoopt op begrip van deelnemers, vrijwilligers en andere betrokkenen. De Wandel3Daagse is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een populair evenement in Beltrum, waarbij jong en oud gezamenlijk genieten van verschillende wandelroutes door de omgeving. Door de verwachte hitte heeft de organisatie echter besloten dat afgelasting de enige verantwoorde keuze is.




























