Rietmolense horeca-onderneemster woedend op de gemeente “Het interesseert hun niet dat de horeca kapot gaat”

RIETMOLEN – Wit heet is ze, Janny Ruppert eigenaresse van Café van Otten in Rietmolen. Ze was er al helemaal klaar mee dat de horeca het kind van de rekening is tijdens de corona pandemie, maar sinds gisteren kookt ze helemaal over. Janny kreeg een mailtje van de gemeente Berkelland. “De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrijetijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Met de voucherregeling ‘Steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren een bedrag tot 5000 euro inzetten voor adviesdiensten en ondersteuning. Ondernemersorganisaties voor watersport en recreatie (HISWA-RECRON) en horeca (Koninklijke Horeca Nederland (KHN)) verzorgen de uitvoering van de voucherregeling”. Zo las Janny in de mail. De horeca onderneemster bedacht zich geen moment en meldde zich direct na het ontvangst van het mailtje aan.

Binnen 5 minuten had ze ook al een reactie, “Beste ondernemer, we hebben jouw aanvraag voor het ‘steuntje in de rug’ van de Provincie Gelderland ontvangen. Inmiddels hebben we zoveel reacties ontvangen dat het plafond van deze regeling is bereikt. Jouw aanmelding komt dus voorlopig op een wachtlijst. Zodra er financieel ruimte ontstaat, waarbij we uiteraard hopen dat de Provincie Gelderland bereid is om het plafond te verruimen, nemen we graag contact met je op.  Met vriendelijke groet, Gelderland Helpt!” 

Janny is teleurgesteld en boos, ze reageert dan ook weer richting de gemeente die haar de mail stuurde “Ik heb vanmiddag van jullie de mail gekregen over steun in de rug. 5 minuten na ontvangst aangemeld. Dan krijg ik vervolgens deze reactie. Hoe kan dit?  Dit is iemand blij maken met een dood vogeltje. Net of we het in de horeca nog niet zwaar genoeg hebben, met al die  beperkingen die ons zijn opgelegd”. De gemeente ambtenaar reageerde al spoedig “Helaas en erg snel was de subsidie pot door aanvragen leeg, boven verwachting. Zelf was de provincie daar ook verbaasd over. Hopelijk wordt de pot aangevuld. Meer kan gemeente helaas niet meedelen”.

“Volgens mij zijn ze bij de gemeente aan het slapen of interesseert het hun niet dat de horeca kapot gaat”. Is de bittere conclusie van Janny “En die burgemeester maar de popi jopi uithangen op facebook, ik ben er zo zat van, Steuntje in de rug? Duwtje naar de afgrond zullen ze bedoelen”. 

Op de foto de feestzaal van Café van Otten die al weer weken leeg staat. 

Deel dit artikel:

3 gedachten over “Rietmolense horeca-onderneemster woedend op de gemeente “Het interesseert hun niet dat de horeca kapot gaat””

  1. Dat is inderdaad vreemd.. je zou bijna denken dat het geld al voor het versturen van de mailtjes verdeeld is.
    Dit is toch enorm frustrerend dat een horecaondernemer als een malle de uitverkoopbox in moet duiken om te kunnen overleven en dan deze reactie krijgt. Verdeel het dan gewoon over alle horecagelegenheden..
    Janny, kan me voorstellen dat jou dit een achterdochtig gevoel geeft.
    Is de burgemeester al een keer bij jou op bezoek geweest om je een hart onder de riem te steken? Of simpelweg eens te informeren hoe het met jullie als ondernemer is gesteld? Ik vermoed van niet…
    De betrokkenheid van de burgervader is soms ver te zoeken…..

  2. zou me niks verbazen dat het potje al verdeeld was voor de mail er uit ging. Tja dat is Berkelland. En inderdaad de burgemeester mocht wel eens meer betrokkenheid tonen bij de ondernemers die door covid-19 getroffen zijn. Maar ja het fietst nog zo lekker, en elke zondag 2 of 3 keer naar de kerk, dan ben je toch van alles verlost. (sorry dat laatste heb ik niet gezegd).
    Uit het diepst van mijn hart wens ik alle bewoners veel wijsheid toe. (van de gemeente moet je het niet hebben)

  3. “Een inwoner’
    Een inwoner is de minst belangrijkste persoon in deze gemeente. In levenden lijve, per brief of per telefoon. Een inwoner is afhankelijk van ons. Wij zijn niet afhankelijk van hem. Een inwoner betekent verstoring in onze bezigheden. Hij is niet het doel van onze bezigheden. Wij bewijzen een gunst als we hem bedienen. Een inwoner is iemand met wie wij kunnen redetwisten of met wie we ons vernuft kunnen meten. Nog nooit heeft iemand een debat met de gemeente gewonnen. Een inwoner is iemand die met zijn “wensen” bij ons komt. Het is onze taak die “wensen” niet te vervullen op bevredigende wijze. Ons belang gaat voorop. Dat is de definitie van een inwoner in onze Gemeente”

Reacties zijn gesloten.

Meer nieuws

Scroll naar boven