Lekker slingeren op de Winterswijkseweg

tn_dsc02470EIBERGEN – Veel bestuurders moeten nog even wennen aan de vier nieuwe uitbuigingen in de Winterswijkseweg. Volgens de gemeente Berkelland is de aanleg van deze slingerbochten nodig om de snelheid op de Winterswijkseweg te verlagen. De uitbuigingen zijn voorzien van een houten vangrail. Enkele inwoners hebben al een leuke naam bedacht voor de bochten: ”Eibergen heeft er weer vier tarzanbochten bij. Wat een rare bochten zitten er in de Winterswijkseweg. Is er niet veiliger op geworden”, aldus René ten Harkel. Wat vindt u van deze maatregel? Is dit veilig? Kunnen auto en vrachtwagens elkaar makkelijk passeren? Reageer hieronder.

Foto’s Roy Nijman:
[nggallery id=3369]

Deel dit artikel:

24 gedachten over “Lekker slingeren op de Winterswijkseweg”

  1. vanmiddag om 12.30 was er geen bord te zien, maar of die bochten helpen??? haalt wel de snelheid er uit. maar in donker, denk dat er genoeg recht door gaan.

  2. ik heb van de week de weg weer eens gereden,denk dat het nog niet klaar is? nog allemaal bebording en zo rondom. vind het erg onoverzichtelijk, donker, als iemand de bocht ruim neemt heb je een probleem. dan komen er nog weer wegen op de weg uit als je al in een bocht zit, raar hoor.
    het is niet meer mijn voorkeursweg. ga liever met donker en slecht weer nu de grote weg. de tijd zal het leren hoe het gaat met ongevallen.

  3. ik heb de weg 1 week geleden gereden in het donker levensgevaarlijk geworden ik neem wel de drukke N18 in het vervolg

  4. levens gevaarlijk als je als fietser door de bocht rijdt en er een vracht auto aankomt kan hij je niet zien geldt ook voor trekkers en andere landbouw voertuigen

  5. Laatst gereden en de chicanes halen de snelheid er fors uit. Een vrachtwagen en auto elkaar hier passeren gaat niet lukken met de beste wil van wereld. Voordeel voor de bewoners is dat het sluipverkeer een fors stuk minder gaat worden (ik woon hier overigens niet aan).

  6. Heb de weg zaterdag gereden, ongelovelijk hoe verkeersexpers zoiets kunnen creeren.
    Misschien hebben ze gedacht; als de Stokkersweg binnen enkele jaren afgesloten wordt hebben wij toch een stuk weg nodig om ons ongeval cijfer op te schroeven.
    Wat erg jammer en ergelijk is dat zij ons hier ons belastinggeld voor gebruiken

  7. En weer een ongevallen weg gecreeerd. Je kunt nauwelijks langs elkaar, in het donker levensgevaarlijk.

  8. Ik vind de weg er zeker niet veiliger op geworden, vooral als het donker of mistig is. Ook voor fietsers erg gevaarlijk. De snelheid zal er enigszins uit gaan maar veiliger? Integendeel. Het zal blijken en dan moeten de bochten er zeker weer uit, wat weer veel gaat kosten. En wij maar betalen.

  9. Naast de Boggelpistes in de plaatsen hebben we er een race circuit met mooie chicanen bij.
    Moet wel zeggen dat ik liever deze slingers heb dan al die drempels.
    Het remt de snelheid bij de bochten wel af, maar op de rechte stukken rijd iedereen toch weer 80.
    Of het veiliger is voor fietsers vraag ik me af.
    Er moeten in ieder geval veel borden geplaatst worden om het veilig te laten worden.
    Het afremmen en optrekken gaat wel ten koste van het milieu.

  10. En als nu iedereen de N18 neemt ipv de bochterige winterswijkse weg dan heeft de gemeente precies bereikt wat ze wilden. Rust op de winterswijkse weg.

  11. Het is een k..t weg geworden. Voor vrachtwagens en landbouwverkeer is het haast nie te doen. De snelheid blijft nog hoog

  12. Ik heb n stuk winterswijkseweg gereden . Het is niet NORMAAL wat ze daar hebben aangelegt. In de kronkels kun je mekaar niet TOT moeilijk passeren(laat staan vrachtwagens denk aan rmo mengvoeder en veevrachtwagens). En kom je vanuit eibergen of winterswijk. Het lijkt wel of voor elke kronkel de doorgaande weg naar recht buigt? En toch moet het doorgaande verkeer rechtdoor. Het is wachten op n ernstig ongeluk. Hoop het voor de buurt en evt betrokkene NIET dat het zo ver komt.

  13. wat een gezeur als iedereen zich aan de snelheid houd dan komt dat best goed
    en je kunt ook wachten als er een ander door die kronkel komt
    heb al vaak over de weg gereden en vind het geen probleem hou je aan de snelheid en heb respect voor elkaar dan kun je er goed rijden

  14. Ik denk dat de gemeente nu precies heeft wat ze wou, minder sluipverkeer op de winterswijkseweg, aan de reacties te zien hier nemen nu meer mensen de n18 en dat is precies zoals de gemeente het wou, en daarbij je zou er maar aan wonen en kinderen hebben die er dagelijks moeten fietsen, dan ben je maar wat blij dat de snelheid er zo uit gehaald word, want er werd echt hard gereden daar. Voor de mensen die het nu niks meer vinden, lekker de n18 op gaan, die weg is er voor gemaakt om 80 te rijden.
    De mensen die er nu zo erover zeuren ben ik wel eens benieuwd naar wat ze dan wel een goeie oplossing vinden?
    Drempels was niet goed, want daar hadden we er al genoeg van, de weg moest vernieuwd worden want de oude weg was echt slecht volgens een boel mensen,dus nu is de weg nieuw, zonder drempels en dan nog is het niet goed? Ik ben benieuwd hoe het dan wel had gemoeten, want zeuren en zeiken naar de gemeente dat het niet deugt is heel makkelijk, maar kom dan ook maar eens met een goeie oplossing!? Want alleen maar een rechte weg met nieuw asfalt haalt de snelheid er echt niet uit hoor.

  15. Zijn dat nou net niet de bewoners die op dat stuk zelf te hard rijden? Overgens enkele huizen aan de N18 staan pal aan de weg tegenover de Keet.Dus die weg is er voor gemaakt met dat fietspad ernaast?Die hele 60zone slaat nergens op.Want niemand houd zich eraan.Gewoon weer 80km,en die rare bochten uit de weg.Of is die weg bedacht door een kunstenaar.

  16. @Roy, dat is nou net de bedoeling van deze 60km weg, niemand houd zich eraan en men zet er een BOA neer met lasergun en de weg verdiend zichzelf terug. 2 blij, de gemeente en de bewoners aan deze rare weg.

  17. kunnen ze het geld niet beter aan iets anders besteden???
    dit is toch grote onzin, schandalig.

  18. Vind alle 60 km zones grootste onzin die er ooit is bedacht, er moeten gewoon meer fietspaden aan worden gelegd.

    Dat maakt alle wegen veel veiliger! Geen rare slingers! En smerige drempels die vooral in Nederland worden aan gelegd, 30 km zone’s zijn nog een grotere onzin dan 60 km wegen, 30 km zone’s 40 km maken dat is gewoon makkelijker te rijden dan 30! Als je b.v de weg door Diepenheim ziet die 30 is met doorgaand verkeer, is belachelijk!

    En over de snelheids bekeuringen, is ook soms overdreven, 5 km te hard al een beuring, Nederland moet gewoon het boete beleid aan Duitsland aanpassen, die wet is gewoon beter en kost een bekeuring minder dus gaan ze eerder overtredingen maken!

    Alleen krijg je bij meer 30 te hard een maand rij ontzeging, dat heb je niet in Nederland, lagere bekeuring bedragen leverd de regering uiteindelijk veel meer geld op.

Reacties zijn gesloten.

Meer nieuws

Scroll naar boven