Hans Schepers voert actie op fietsbaan!

EIBERGEN – Voor Hans Schepers is de maat nu echt vol. Dinsdagmiddag 14 januari werd hij weer bijna aangereden op de fietsbaan ter hoogte van de Vogelenzangstraat. “Het moet nu echt een keer afgelopen zijn. Dit is al de vierde keer dat ik bijna onder een auto kom. Ik heb al meerdere malen bij de gemeente aan de bel getrokken. Maar die doen er niets aan. Het is levensgevaarlijk! Daarom neem ik nu het heft in eigen hand en ga de aankomende tijd actievoeren.” Hans heeft uit protest de weg een tijdje geblokkeerd met containers. “Ik ben in staat om een steen op mijn stuur te plakken. De eerst volgende automobilist die me weer van de sokken probeert te jagen krijgt een steen tegen zijn voorruit.” Hans hoopt dat de politiek een keer in actie komt. “Het gaat niet alleen om mij. Honderden inwoners fietsen dagelijks over de baan, waaronder vele kinderen.”

Automobilisten moeten bij alle oversteekpunten voorrang verlenen aan fietsers. ”Ze zien je fietsen maar stoppen gewoon niet. Zeker één op de drie fietsers heeft een slechte ervaring. Er zijn vele ongevallen gebeurd. De gemeente kan dit bij de politie opvragen.” Hans (die zelf aan de drukke weg woont) laat het er niet bij zitten. “Ik ga net zo lang door totdat er wat gaat gebeuren.”

Nieuwsuitberkelland.nl heeft al vaker geschreven over de gevaarlijke oversteekpunten. Ook is deze site meerdere malen ter plaatse geweest bij ongevallen. We zijn zeer benieuwd of er nog meer mensen zijn die dezelfde ervaring hebben als Hans Schepers.

Laat hieronder dan een reactie achter. Ook zijn we benieuwd naar de reacties van de politieke partijen!

Deel dit artikel:

55 gedachten over “Hans Schepers voert actie op fietsbaan!”

  1. gewoon voorrang omdraaien probleem opgelost.fietsers zijn net zelfmoordpiloten denken dat ze alles kunnen en mogen.eerlijk is eerlijk als ik op de fiets zit denk ik dat ook.terwijl ik ook auto rijd

    amen

  2. Eric de Wielrenner

    @Ton, neem die fietsers niet kwalijk dat ze “gewoon” doorrijden op een voorrangsweg. Volgens mij hebben we dat met z;n allen t zo afgesproken, stond vanmorgen vanaf een zijweg te wachten tot ik de Twenteroute op kon rijden. Zou mooi zijn als ze allemaal gingen afremmen omdat ik een voorrangsweg nader….. Stel je de files voor..

  3. Het niveau van veel reacties ligt weer bijzonder hoog hier. Veel mensen weten klaarblijkelijk niet eens dat ‘een steen gooien’ een uitdrukking in de Nederlandse taal is. Het betekent ‘een gebaar maken’ of ‘een signaal afgeven’. Er wordt dus niet met echte stenen gegooid …

    De heer Schepers kan ik alleen maar gelijk geven. Wat hij wil bereiken met deze actie is niets anders dan dat er geen doden of gewonden vallen op deze zeer gevaarlijke kruispunten. Dat wil toch niemand (of je nu fietser of automobilist bent)?

    Daar komt nog eens bij dat door de huidige generatie moderne fietsen fietsers hier soms met relatief hoge snelheid aankomen fietsen. Je moet dus als automobilist steeds zeer alert zijn.

    Ooit vond een ambtenaar dat Eibergen ‘het fietsdorp’ van Nederland moest worden. Dat is het niet en dat zal het ook nooit worden. Er zijn steden en dorpen waar het veel beter geregeld is en waar Eibergen absoluut niet aan kan tippen.

    Verreweg de beste oplossing is dan ook: fietsers op deze fietsbanen gewoon weer laten stoppen voor het overige verkeer. Ik zeg niet dat het de meest leuke oplossing is, maar wel de beste. En gooi dat plan van ‘Eibergen, hét fietsdorp van Nederland’ s.v.p. zo snel mogelijk in de prullenbak. Allemaal leuk geprobeerd met die fietsbaan, maar het werkt niet, het is veel te gevaarlijk.

  4. Op een SWOV factsheet van april 2009 staat onder andere; bij ongevallen met fietsers op kruisingen valt het hoge aantal ongevallen op voorrangskruisingen op. Dergelijke kruisingen horen eigenlijk niet thuis in een Zonen 30. Het blijkt dat vooral de automobilist zich bij gelijkwaardige kruisingen beter aan de voorrangsregels houdt dan bij voorrangskruisingen. Fietsers houden zich, gemeten aan de onderzochte ongevallen, op alle typen kruisingen even goed of even slecht aan de voorrangsregels. Waarom geen gelijkwaardige kruising ?.

Reacties zijn gesloten.

Meer nieuws

Scroll naar boven