Hans Schepers voert actie op fietsbaan!

EIBERGEN – Voor Hans Schepers is de maat nu echt vol. Dinsdagmiddag 14 januari werd hij weer bijna aangereden op de fietsbaan ter hoogte van de Vogelenzangstraat. “Het moet nu echt een keer afgelopen zijn. Dit is al de vierde keer dat ik bijna onder een auto kom. Ik heb al meerdere malen bij de gemeente aan de bel getrokken. Maar die doen er niets aan. Het is levensgevaarlijk! Daarom neem ik nu het heft in eigen hand en ga de aankomende tijd actievoeren.” Hans heeft uit protest de weg een tijdje geblokkeerd met containers. “Ik ben in staat om een steen op mijn stuur te plakken. De eerst volgende automobilist die me weer van de sokken probeert te jagen krijgt een steen tegen zijn voorruit.” Hans hoopt dat de politiek een keer in actie komt. “Het gaat niet alleen om mij. Honderden inwoners fietsen dagelijks over de baan, waaronder vele kinderen.”

Automobilisten moeten bij alle oversteekpunten voorrang verlenen aan fietsers. ”Ze zien je fietsen maar stoppen gewoon niet. Zeker één op de drie fietsers heeft een slechte ervaring. Er zijn vele ongevallen gebeurd. De gemeente kan dit bij de politie opvragen.” Hans (die zelf aan de drukke weg woont) laat het er niet bij zitten. “Ik ga net zo lang door totdat er wat gaat gebeuren.”

Nieuwsuitberkelland.nl heeft al vaker geschreven over de gevaarlijke oversteekpunten. Ook is deze site meerdere malen ter plaatse geweest bij ongevallen. We zijn zeer benieuwd of er nog meer mensen zijn die dezelfde ervaring hebben als Hans Schepers.

Laat hieronder dan een reactie achter. Ook zijn we benieuwd naar de reacties van de politieke partijen!

Deel dit artikel:

55 gedachten over “Hans Schepers voert actie op fietsbaan!”

  1. Ik loop daar vaak en ben het helemaal met deze beste man eens..het is er levensgevaarlijk!Heb al meerdere keren meegemaakt dat een auto een fietser “over het hoofd stak”en het is wachten tot het flink fout gaat..bah…

  2. zeer gevaarlijk dat is het zeker, moet regelmatig op de rem. Maar om nu het heft in eigen hand te nemen om een steen te gooien gaat mij net iets te ver. Krijg je ook ongelukken van.

  3. Ik ben bang dat dit bericht voor dove mans oren is want de gemeente doet toch niks. Waarschijnlijk ondernemen ze pas actie als Bloemen zelf van de fiets wordt gereden.
    De kruising bij de Welkoop en Borculoseweg zijn ook al van die lekkere punten. Er zijn zelfs automobilisten die zelfs gewoon niet afremmen.

  4. reyer rensmaag

    Je zou ook bijvoorbeeld eens naar de auto,s kunnen kijken en niet als een blinde kip op de fiets kruipen zo van ik ben sterk..

  5. Auto- en fietsliefhebber

    Door in het verleden de verkeersregels te veranderen, waarbij fietsers maar kunnen doen en laten wat ze willen (wie doe mij wat), is dit probleem ontstaan. Dus ik ben voorstander van het oude systeem, waarbij iedereen zich aan de verkeersregels dient te houden. Langzaam verkeer moet wachten voor snelverkeer, uitgezonderd wanneer dit door borden is aangegeven. Ik krijg heden ten dage soms bijna tranen in mijn ogen bij het zien van het weggedrag van veel fietsers. Verkeer betekent: “Opletten voor iedereen, voorrang of geen voorrang!!!”

  6. Ik ken het ook , dat je bijna aangereden wordt. Ik moet zeggen dat het op alle punten waar de weg het fietspad kruist automobilisten de fietsers over het hoofd zien. Misschien moet de weg versmald worden en de kruising hoger zodat de snelheid geremd wordt. Maar ja dat moet ook weer betaald worden………..

  7. Volgens mij moet je als fietser voorrang krijgen en mag je die niet nemen (we blijven wel mensen!). Maar dat de verhouding tussen fietser en automobilist zeker niet optimaal is ben ik het helemaal mee eens. Is vijf minuten eerder op pad gaan misschien ?.

  8. Dit zijn weer wat je noemt belachelijke acties! Steen door de voorruit. Constructief meegedacht meneer schepers.

  9. Levensgevaarlijke oversteekplaatsen. Gaat inderdaad nog eens een keer gruwelijk mis daar. Zowel fietser als automobilist moet alert zijn. Verhogen van kruising lijkt me niet best. De drempels zijn al zo hoog en menig auto komt er dan ondanks snelheid remmen niet meer fatsoenlijk over.

  10. Volgens mij hebben we een wijkagent,waar is die gebleven om eens te controleren.
    Het is zeker te koud om zelf met de fiets eens de proef op de som te nemen
    Maar die meneer komt heus niet uit de auto

  11. dw het is ook een fietspad dus heb je lopend ook niet altijd voorrang een voorrangsweg voor voetgangers moet nog uitgevonden worden

  12. D.w. Platerink

    Neem twee klinkers me voor als je de eerste mist! Ruud als ik 5 minuten eerder weg ga word ik wel door een andere bestuurder arrogant aangekeken(kijk mij is haast hebben , aan de kant jij).Er zijn echter ook mensen die zowaar op tijd stoppen en NETJES wachten tot de fietsers voorbij zijn( SUPER, EEN DIKKE DUIM VOOR JULLIE). Auto en fietsliefhebber, ik zeg op mijn beurt goed voorbeeld doet goed volgen toch! Ik hoop het nooit mee te maken dat een van mijn kinderen daar op straat komt te liggen d.m.v. een aanrijding , wat dat betreft heb je gelijk het blijft wel uitkijken voor mensen die geen VERKEERSBORDEN lezen. Dit geld niet alleen voor de auto’s maar zeer zeker ook voor VRACHTWAGENCHAFFEURS want die kunnen er ook wat van. Burgemeester , wethouder’s en gemeenteraadsleden neem dit punt eens mee tijdens een vergadering ten behoeve van de verkeers veiligheid AUB.

  13. Er staan duidelijke Gele verkeersborden dat het verkeer op de fietsbaan voorrang hebben dus de discussie van voorrang nemen is al uitgesloten dit is het excusus voor je gebrek aan kijken.

  14. Mooi verhaal van meneer Schepers. Laten we het nu eens hebben over het fatsoen en de normen en waarden van deze meneer. Ik praat niet goed dat fietsers bijna aangereden worden natuurlijk, maar wat te doen als je als automobilist denkt door te kunnen rijden en de betreffende fietser trapt ineens op vol vermogen door trapt om zo alsnog zijn voorrang te behouden! Vol agressie vervolgens dreigen en wensen dat ‘een bepaalde dictator’ terug moet komen. Portieren open willen trekken en grof taalgebruik hoort niet bij assertief aan het verkeer deelnemen meneer Schepers. Verbeter de wereld en begin bij jezelf…

  15. Daar is die man dan mooi druk mee op de dinsdag rest van de week zie hem zeker niet…….

  16. Hallo mensen er staat ik ben in staat om een steen op mijn stuur te plakken wil nog niet zeggen dat hij dat meteen doet

  17. @wimpie…had ik gezegd dat auto’s voor mij moesten remmen?Dacht het niet…ik loop daar vaak met mijn honden en zie en hoor dan auto’s remmen of fietsers foeteren…graag goed lezen/luisteren naar anderen aub!!!

  18. Dit is toch echt van de zotte.steen gooien door dit zo te zegge krijg je alleen maar meer agressie.weg blokeren oke maar dit gaat te ver

  19. Probleem is gewoon dat je makkelijk een fietser over het hoofd ziet! Dus geen onwil! Oplossing lijkt mij dat auto’s gewoon voorrang krijgen. Of bij elke overgang een verkeerslicht.

  20. groot gelijk je mag maar 30 km in het dorp ryden !!!
    ze moeten eens een keer gaan flitsen in het hele dorp
    veel jongeren knallen gewoon met 80 km door het dorp..
    dikke boete leert het wel af !!!!

  21. Als (bijna) dagelijks gebruiker de afgelopen jaren meerdere malen vol in de remmen gemoeten, ….maar gelukkig dus de handen ook altijd aan die rem gehad in Eibergen.
    Vroeger is mij echter altijd geleerd: ” …..voorrang krijg je, ….voorrang neem je niet.” Het blijft voor ALLE verkeersdeelnemers dus opletten, …zeker daar!
    (Het is inmiddels wel zo ver dat wanneer een automobilist stopt zoals het hoort, ….hij/zij van mijn kant een bedankend handje krijgt. En dat komt gelukkig ook zeer regelmatig voor.)

  22. Als iedere verkeersdeelnemer zich eens aan de verkeersregels zou houden zou het probleem opgelost zijn. Helaas doet niet iedereen dat. En niet alleen bij het fietspad het gebeurd overal. Automobilisten menen wel op meerdere plekken dat ze voorrang hebben op fietsers. Toch maar eens een herhalingscursus theorie doen?

  23. Oplossing:
    voorrang aanpassen zodat de auto’s voorrang hebben en niet de fietsers. Deze oplossing is het goedkoopst en snel te realiseren.

  24. Eric de Wielrenner

    Helemaal met deze man eens, dit weekend reed ik met de fiets op dezelfde locatie als in de video. Er trok een grijze Volvo stationwagen op vanaf de Bronbeekstraat met bijna gierende banden en stond maar ternauwernood stil net voor het fietspad……inmiddels was ik ook al in de ankers gegaan. De man liet me toch maar voorgaan na een arrogant smoelwerk…

    Gewoon een stopbord plaatsen in de bebouwde kom.

  25. Ik passeer dagelijks deze baan en het is echt een ramp.
    Met name de kruising bij de karwei, zeer onoverzichterlijk.
    De andere kruisingen zijn wel overzichtelijk maar op de 1 of andere manier lijken de kruisingen niet op te vallen.
    De kruisingen moeten duidelijker (anders) worden aangegeven.
    Maak er een slinger in of plaats palen maar doe iets!

    De reactie van Schepers kan ik mij goed voorstellen, als je zelf een aantal malen bijna geraakt bent door een auto dan denk je er zelf net zo over.
    Goed is het niet maar ik zou het ook doen.

  26. Het waren de ambtenaren die graag de spoorbaan wouden 2004 asfalteren .

    Gemeente Berkelland
    T.a.v. de heer E.J.M. Koldeweij
    Postbus 200
    7270 HA BORCULO
    datum zaaknummer
    8 mei 2008 2007-017536
    onderwerp
    Subsidieverlening in het kader van de Subsidieregeling
    Europese programma’s Gelderland, artikel 2.1/SvG Regionale
    Uitvoeringsprogramma’s
    EPD Doelstelling 2 Platteland Oost Nederland 2000 – 2006
    Versterking toeristische infrastructuur.
    Programma: EPD D2/SVG RUP

    Projectnaam: Aanleg fietsbaan (beleef de Berkel)

  27. 5 jaar lang ben ik 6 keer per week op de fiets naar Groenlo gegaan.
    Hoevaak ik wel niet aangereden was als ik “voorrang had genomen” is niet op twee handen te tellen.
    Natuurlijk kan iedereen een keer een fietsers over het hoofd zien, maar als je met min. 60 kilometer per uur aan komt rijden en het is teveel moeite om uit te kijken dan is het niet zo gek dat je de fietsers niet ziet en dan heb ik het over iets wat regelmatig voorkomt

  28. needeedegekste

    Jaaaa t gaat daar al net als in neede alleen niet met bijl maar dan met stenen moet niet gekker worden. Groetjes de jongens uit neede xxx

  29. Het is duidelijk dat automobilisten niet naar verkeersborden kijken want ze staan er toch duidelijk. Bovendien gaat langzaam verkeer toch voor snel verkeer? Stadswacht, hebben we die dan nog? Diny

  30. Ik hoop dat de gemeente en politie nu wel ingrijpt voordat dit uit de hand loopt. Bloemen bel die man even! Zou je sieren.

  31. Appie Vermeulen

    Een mooie opdracht voor onze wijkagent/fietsersbond en Veilig V Nederland. Verkeersambtenaren Berkelland denken dat ze alles weten/dus niet/tijd voor vernieuwing/

  32. Gisteravond laat mijn reactie gepost, …vanochtend amper 8 uur later moest ik al weer vol in de remmen. Auto stond van schrik midden op het fietspad stil, …maar m’n remmen werkten gelukkig prima.

  33. En ik heb een keer meegemaakt dat een auto voor mij stopte terwijl ik op de voet was. Ik bleef gewoon stil staan, want als voetganger heb je daar geen voorrang.

    Ontopic: het ligt niet alleen maar aan de bestuurders. Als ik daar op de fiets zou zitten om het fietspad over te steken zou ik oogcontact proberen te maken met de bestuurder die er aan komt rijden. Zeker met vrachtwagens en bussen moet een fietser voorzichtig zijn, want die zien de fiester wellicht niet eens en als je daar tegen botst ben je verder van huis.

  34. Gewoon een bijl gebruiken man! Werkt veel beter als stenen of containers! Beetje inspelen op het nieuws, dan krijg je pas aandacht.

  35. Niemand ooit opgevallen dat het een fiets pad is en dat scooters daar niet op mogen? Ik heb afgelopen jaren misschien wel 10x bijna ongeluk gehad met een brommer scooter.

    Jeroen het fietspad ligt er al sinds 2000.

    Needegekste, misschien moet je eens achter de oren krabben, waarom die bijl door je voorruit hebt gehad. Bedoel daarmee te zeggen, dat het afgelopen week weer raak was het weer raak in Neede met jullie rijgedrag.

  36. Als mensen eens iets minder opgefokt waren en iets meer tolereerden van een ander dan was dit probleem er niet! Misschien 5 minuten eerder naar je werk vertrekken of met het goede been uit bed stappen!
    Al dat opgefokte iritante gedrag begint mij de strot uit te hangen! Bah wat is de gemiddelde mens toch verbitterd!!!

  37. Voor alle fietsers is de fietspad gevaarlijk, maar vooral voor de jonge kinderen want die leggen nog geen oog contact met de bestuurders of zij wel gezien worden. Maar laat iedereen in het donker zijn fietslamp aan doen want vaak hebben zij dit niet en dan zie je ze zeker over het hoofd. Ik als autobestuurder stop ik altijd. Het is mij al twee keer overkomen dat ik een fietser bijna over het hoofd zag. Nu stop ik en neem de tijd om goed te kijken en dat vind niet iedereen leuk die achter je rijd Pech voor diegene.

  38. Beste mensen, Als Raadslid heb ik in 2011 en nadat ik bijna zelf iemand aanreed, onderstaande vragen gesteld. Ik zal na aanleiding van deze reeks opmerkingen, deze situatie opnieuw onder de aandacht brengen van de Gemeenteraad. Ook verzoek ik een ieder, mocht hij of zij in een dergelijke situatie terecht komen, dit te melden bij de Gemeente via haar website. Zie antwoord c. Mijn advies is wel, om het gebruik van de stenen niet over te nemen.

    SCHRIFTELIJKE VRAAG
    Indiener : Hans Pelle / raadslid / PvdA.

    Betreft:Veiliger oversteek op kruispunten fietsbaan
    Datum indiening antwoord: 18 mei 2011
    Datum verzending antwoord: 6 juni 2011
    Formulering:
    Met enige regelmaat verneem ik van mensen uit Eibergen, dat er zich gevaarlijke situaties voordoen op de kruisingen met de fietsbaan op het voormalige spoorbaantraject. Met name kinderen zijn hier kwetsbaar.

    a. Graag wil ik weten of er bij u meldingen binnen komen t.a.v. deze kruisingen?
    b. Zo ja, hoeveel?
    c. Zijn met eenvoudige mogelijkheden deze kruispunten veiliger te maken?
    d. Zo ja, graag wat informatie hierover?
    Antwoord:

    a. Ja, er komen meldingen binnen.
    b. Bij de cluster verkeer van R&P komen op jaarbasis gemiddeld 2 meldingen binnen.
    c. De bestaande verkeerssituatie is niet met eenvoudige middelen op te lossen. In november 2006 is naar aanleiding van klachten en ongevallen een rapport met aanbevelingen opgesteld. Het college heeft op 30 januari 2007 besloten enkele aanbevelingen direct uit te voeren. Het gaat dan over
    – weren van bromfietsers op de Fietsbaan (ook buiten de kom)
    – omdraaien voorrang op de aansluiting Kiefteweg/Venneslatweg
    – aanpassen kruising met de Beltrumseweg
    – vrijmaken van uitzichtdriehoeken op de kruisingen
    – aanbrengen attentieborden bij de kruisingen.
    Nadien beoordelen wij jaarlijks de situatie aan de hand van geregistreerde ongevallen. Op dit moment geeft het ongevallenbeeld geen aanleiding om aanvullende maatregelen te treffen.
    d. zie c.

  39. Voor automobilisten is het een zeer onoverzichtelijke overgang.
    Ik moet er vaak over en sta bijna stil, kijk alle kanten op en toch ben ik ook een keer verrast omdat een fietser net achter een boom uit het zicht zat. Er was niets gebeurd want ik stond nog stil, maar schrok wel.

  40. De eerste politieke partij heeft zich gemeld (zie hierboven). Nu is het wachten op andere partijen. Komt er nog wat?

  41. Het klopt allemaal dat deze fietspad gevaarlijk is bij alle wegen waar de auto’s ook over moeten steken.
    maar waar ik me wel beetje aan erger is dat sommige fietsers zelf ook niet wat afremmen als ze bij de gevaarlijke oversteek plaatsen aan komen,we weten drommels goed dat het een gevaarlijk fietspad is maar ja je kunt denken als fietser ach ik heb toch voorrang maar zo werkt het toch niet helemaal
    we nemen met zijn allen aan het verkeer deel dus ook beetje respect naar elkaar toe dan kom je het verst samen

  42. Hans Pelle je kunt wel vragen stellen , hierop zijn dus antwoorden gegeven.

    Na het antwoord heeft tot heden geen 1 raadslid wat ondernomen.

  43. @Pascal,
    Ik had altijd al het idee dar er uit het rechtse straatje weinig zinnigs kwam.
    Bij deze is dat door jou bevestigd.

  44. tja ik fiets weinig
    maar ik heb dus bijna een fiets voor de auto bij de balastput
    DIE reed zonder licht!!!! en had hem niet gezien
    het scheelde een haartje!
    het is en blijft een rottige verkeerssituatie
    maar de fietser is heilig!!
    en de auto ook voor sommigen

  45. Dhr. H. Pelle is ook weer actief, komen er soms gemeenteraadsverkiezingen aan??
    In 2011 vragen stellen, het is nu 2014!
    je hebt je dus mooi laten afschepen met deze antwoorden.
    Laten we reëel zijn, er zal pas wat veranderen na een ernstig/dodelijk ongeval.

  46. @ruud

    A.G.M. Bolster-ter Woerds (Marian)
    Borculoseweg 18
    7151 MP EIBERGEN

    H.A.N. Nijhof (Henk)
    Parallelweg 3
    7151 ZZ EIBERGEN

    J.G. Jansen (Jan)

    Irisstraat 13

    7151 VT EIBERGEN

    G.J. Teselink (Gerjan)
    Sleedoornstraat 5
    7151 ZP EIBERGEN

    H.C. Timmer (Huub)
    Vogelenzangstraat 33
    7151 VE EIBERGEN

    D. Meijerink (Dennis), fractievoorzitter
    Kruiskamplaan 127
    7152 GC EIBERGEN

    U. Drexhage (Ursula)
    Wenneker 14
    7152 HA EIBERGEN

    S. Nijhuis (Stefan), fractievoorzitter
    Bronbeekstraat 12
    7151 EJ EIBERGEN

    http://www.gemeenteberkelland.nl/bis/Raad/Raadsleden

Reacties zijn gesloten.

Meer nieuws

Scroll naar boven